zondag 10 april 2016

Een nieuwe jas!

Mijn oude zomerjas kon echt niet meer. De mouwen waren versleten, een knoop was weg en de rest hing los en verder was het ook niet veel meer. Kennelijk vond ik dat vorig jaar ook al, want ik vond hem vorige week toen het weer wat beter werd ongewassen terug aan de kapstok, ik ging er aan het begin van het winterseizoen vanuit dat ik tegen de tijd dat het nodig was wel een nieuwe zou hebben.
Eigenlijk was ik al jaren van plan om weer een keer een jas voor mezelf te naaien. Dat heb ik ooit eerder gedaan met een winterjas en ik vind jassen naaien erg leuk.
Je gebruikt ze zo lekker veel.
Een poosje terug had ik dit patroon gekocht, de Lady Shiva van Farbenmix.
Ik heb nog even getwijfeld over de maat. Hij is nu iets aan de krappe kant, maar een maat groter was zoveel ruimer en bovendien ook langer dat ik vond dat dit beter was. Ik heb er nog een lekker ruime binnenzak met rits in gezet en een ruime ophanglus.
De rits verdient geen schoonheidprijs, maar het bewijs daarvan zit aan de binnenkant. Die rits was sowieso nog een heel gedoe, want het bleek geen sinecure om een deelbare rits van 85 cm in de goede kleur te vinden. Niet in Warnsveld of Zutphen, en ook niet in de winkel waar ik hem in Apeldoorn dacht te kunnen vinden. Gelukkig was daar Cobie Rouwendal van mijn favoriete naaimachinewinkel die dacht dat er misschien op de markt wel een fourniturenkraam stond op zaterdag. En die stond er. Een kleintje, maar groot genoeg voor precies de goeie rits. Als ik al die omzwervingen niet had hoeven maken, had ik deze jas misschien in een dag af gehad, maar nu moest ik vanochtend nog even verder.
De voering erin gezet en nog wat naden doorgestikt om te zorgen dat de voering er niet onderuit piept. Daar is 'ie aan de binnenkant wat minder mooi van geworden, maar aan de buitenkant stukken mooier!




1 opmerking:

  1. Ziet er netjes uit je jas... Enne dat stad en land af moeten zoeken voor een rits herken ik hoor ;) Heel internet een keer afgestruind naar 3 petrol metalen ritsen in 2 lengtes, meerdere winkels en marktkramen afgegaan en uiteindelijk toch maar voor zwart gegaan, omdat petrol in die uitvoeringen echt niet te vinden was ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!