donderdag 17 maart 2016

Een shirt en een jurk, hetzelfde patroon


 Af en toe heb je zo'n patroon waar je telkens weer naar teruggrijpt. Ik heb dat met de Quiara van Farbenmix. Het is een shirtpatroon, maar ik heb er in een dappere bui ooit ook een jurkje van gemaakt, met V-hals in plaats van ronde hals. Het eerste jurkje staat op mijn oude blog.
Later heb ik hem nog een keer gemaakt in een zomerversie.
Beide jurkjes zijn veel gedragen maar nu te klein en overgedaan naar buurmeisjes van kleiner formaat.

Pas kwam ik een prachtig lapje tegen in een superleuk klein winkeltje in Zutphen waar ze een paar lappen stof hebben liggen. Mooie gelegenheid om met een grotere maar hetzelfde trucje uit te halen. V-hals tekenen, band erbij zoeken en in een avondje en wat details in de ochtend is het jurkje klaar. De grotere maat is echt nog wel een beetje groot, maar ach, met strikbanden gaat het best.
Hij moet nog een keer, kan niet anders, want de V-hals had nog mooier gekund. Da's een uitdaging die ik aanga.

Ik krijg de tekst en de foto's nu even niet mooi op de bladzijde, da's een uitdaging die ik niet aanga.
















En eerder van de week maakte ik van hetzelfde patroon, de Quiara, ook een shirt voor dezelfde dochter. Deze met korte panden en lange (heul lange) mouwen, van een lapje dat ik had gekocht voor ik weet niet wat, en waarvan ik verwachtte dat m'n meiske het niet mooi zou vinden. Maar ze vond het juist supervrolijk en wilde er HEEL graag een shirt van. Grappig genoeg gecombineerd met een restje van de stof van het zomerjurkje van eerder.





1 opmerking:

  1. Ontzettend leuk gemaakt. Zelfs de verrassing voor jou.... Jente was er blij mee, wat wil je nog meer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!